Urzad Gminy w Ciepielowie

Niedziela, 19 Sierpnia 2018 roku,  do końca roku zostało  135 dni, imieniny: Bolesław, Emilia, Jan, Julian

Uczniowie z PSP w Ciepielowie na Zielonej Szkole

W dniach od 03.06.2014r. do 07.06.2014r. uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej w Ciepielowie wyjechali na ,,Zieloną Szkołę'' do Murzasichle koło Zakopanego. Ten rodzaj wypoczynku jest organizowany po raz drugi i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W tym roku w ,,Zielonej Szkole'' wzięło udział aż 50 uczniów. Głównym organizatorem wyjazdu była Wicedyrektor Małgorzata Rusinowska, a opiekunami Urszula Górska, Marianna Zięba, Alina Niedziela, Krzysztof Musielewicz i Justyna Pilecka, którzy czuwali nad bezpiecznym wypoczynkiem dzieci.
   3 czerwca około godziny 8.00 wszyscy uczestnicy Zielonej Szkoły wraz z rodzicami zebrali się przed budynkiem Publicznej Szkoły Podstawowej. Po czułych pożegnaniach z rodzicami każdy z uczestników otrzymał jaskrawą, pomarańczową czapkę, która wyróżniała naszą grupę. Podróż upłynęła nam w przyjemnej atmosferze, wszyscy mieli możliwość podziwiania pięknych krajobrazów. Po drodze zwiedziliśmy dawną stolicę Polski - Kraków. Uczniowie podziwiali Wawel, Sukiennice, Katedrę, Smoka Wawelskiego, Kościół Mariacki oraz Dzwon Zygmunta. Przy pomniku Adama Mickiewicza wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie. Wieczorem dotarliśmy na miejsce pobytu do Murzasichle. Ta malownicza podhalańska miejscowość znajduje się w pobliżu Zakopanego oraz Bukowiny Tatrzańskiej. Będąc w Murzasichle podziwialiśmy z okien pokoju widoki tworzone przez Tatry, Zawrat, Świnicę, Giewont oraz Czerwone Wierchy. Te niezawiłe krajobrazy ujrzane raz pozostają na długo w pamięci. Następnego dnia po zjedzeniu pysznego śniadania, wybraliśmy się z przewodnikiem na bardzo interesującą wycieczkę do Doliny Strążyskiej. Dolina ta należy do najciekawszych i najliczniej odwiedzanych, tatrzańskich dolin reglowych. Idąc szlakiem wraz z przewodnikiem doszliśmy do malowniczego wodospadu Siklawica, położonego w górnej części doliny. Dzieci miały okazję podziwiać florę, faunę, szczyty górskie, strumyki i piękny krajobraz Tatr. Szczególnie imponująco przedstawiała się ściana Giewontu. Po wyczerpującej wędrówce udaliśmy się na obiad do naszego ośrodka wypoczynkowego. Kolejną atrakcją tego dnia były termy Bukowiny Tatrzańskiej, które należą do największych w Polsce kompleksów basenów geotermalnych. Dzieci okazję do niebywałych szaleństw w wodzie, mogły sie zrelaksować i spędzić czas na zabawie z przyjaciółmi. Wspaniałe sauny i łaźnie parowe, fantastyczne jacuzzi oraz setki metrów szalonych, wodnych zjeżdżalni sprawiły niezapomniane przeżycia u dzieci, nad którymi czuwali doświadczeni ratownicy oraz opiekunowie. Była to wspaniała przygoda dla wszystkich.
   Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, które wybudowane zostało jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II. Następnie wszyscy udaliśmy się wyciągiem krzesełkowym na Gubałówkę. Niezwykłe widoki budziły podziw i zachwyt dzieci. Na miejscu zobaczyliśmy wspaniałą panoramę Tatr oraz Zakopanego, a następnie po dokonaniu zakupów udaliśmy się do bacówki. Wszyscy mogli zobaczyć jak wyrabia się tradycyjne oscypki, dokonać degustacji, a także i zakupów. Po południu mieliśmy czas na upragnione zakupy na Krupówkach, które zostały poprzedzone niespodzianką w formie smacznego posiłku i deseru. Wreszcie nadszedł długo oczekiwany dzień wyjazdu na Słowację, do którego wszyscy bardzo wytrwale się przygotowywali. Zaraz po śniadaniu wyjechaliśmy do Tatralandii. Jest to największy wodny ośrodek rozrywki i wypoczynku na Słowacji. Położony jest wśród wspaniałej scenerii gór na północnym brzegu sztucznego jeziora Liptowska Mara, z pięknym widokiem na Zachodnie i Niskie Tatry, które mogliśmy podziwiać podczas dwugodzinnej przejażdżki autokarem. Podróż była trochę niespokojna, ponieważ kręte górskie drogi i różnica ciśnień działały na nasze organizmy dość nietypowo. Szczęśliwie dotarliśmy na miejsce, a naszym oczom ukazały się wodne atrakcje: kolorowe zjeżdżalnie różnej długości, kryty tropikalny wellness z Ocean basenem, w którym temperatura wody wynosiła do 36°C: wodotrysk, wodne masaże, leżanki, tryski podwodne, perełki, część pływacka z przeciwnym prądem, tajemnicze podwodne oświetlenie, dziecięcy basen Piratów z Jumbo zamkiem z fosą, pełną niespodzianek: niekończąca się wodna zabawa: zjeżdżalnie, wodne zabawy, palmy, egzotyczne zwierzęta, Palm Beach: ogród palmowy z leżankami i fotelami z widokiem na Tatry i wiele wiele innych. Atrakcji było tak dużo, że podczas trzygodzinnego pobytu trudno było skorzystać ze wszystkich. Bardzo zadowoleni wróciliśmy do Murzasichle, gdzie czekał na nas smakowity obiad. Najedzeni z przyjemnością udaliśmy się do swoich pokoi, aby w ciszy chociaż chwilę odpocząć. Oczywiście niektórzy uczestnicy jeszcze tryskali energią i grali w piłkę nożną. Wieczorem gospodarze zaprosili nas na pożegnalnego grilla. Apetyty wszystkim bardzo dopisywały i kiełbaski ginęły w oczach. Tego dnia wszyscy szybko poszli spać i śnili o wodnych przygodach. Być może dlatego, że w oddali było słychać rzewną, góralską muzykę.
   Niestety przyszedł ostatni dzień pobytu na Zielonej Szkole, który rozpoczęliśmy od wczesnego śniadania, a następnie wszyscy zaczęli się pakować i przygotowywać do wyjazdu. Długa podróż i zmęczenie wymusiło na nas odpoczynek w czasie którego wstąpiliśmy do restauracji „Zameczek” na elegancki i smaczny posiłek. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Ciepielowa zatrzymując się w muzeum „Orła Białego” w Skarżysku Kamiennej. Na terenie muzeum, które zajmuje ponad 1.5 ha zobaczyliśmy wyjątkowe wojskowe perełki: wielki kuter torpedowy, pojazdy opancerzone, broń i samoloty. Niewątpliwą atrakcją ekspozycji jest także radziecki samolot transportowy IŁ-14, do którego można wejść i zasiąść za jego sterami, z czego ochoczo wszyscy skorzystaliśmy. Muzeum cieszyło się największym uznaniem u chłopców, którzy próbowali swoich sił w dowodzeniu maszynami wojskowymi.
   Pięciodniowy pobyt na Zielonej Szkole wzbogacił uczniów w szeroką wiedzę historyczną i przyrodniczą, nauczył samodzielności i odpowiedzialności za siebie i innych. Do domów wróciliśmy uśmiechnięci i zadowoleni z mnóstwem miłych wspomnień.
   Dziękujemy Wójtowi Arturowi Szewczykowi i Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Ciepielowie za sfinansowanie wyjazdu dwójce dzieci. Słowa podziękowania kierujemy także do Rady Rodziców, która sfinansowała wyjazd kolejnym dzieciom.
Serdecznie dziękujemy wszystkim sponsorom Zielonej Szkoły, którymi byli:
- Pani Irena Maziarek – prezes Fundacji „H.M. –POMOC”
- Firma „Scandic” z Lipska,
- Firma „ARBUD” p. Alicji i Krzysztofa Rogozińskich,
-Spółdzienia Rolniczo- Handlowa w Wielgiem p. Mariana Niedzieli,
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciepielowie,
- Pan Krzysztof Siwiec z Wielgiego,
- Bank Spółdzielczy w Zwoleniu
- sponsor anonimowy
Dzięki nim pobyt na Zielonej Szkole był urozmaicony wieloma atrakcjami i przyjemnościami.

Zdjęcia i tekst PSP Ciepielów